FUTUREblog :: design, ekologia, architektura pavcio83@interia.pl
sobota, 19 września 2009
Elektryzujące piękno ekologicznych aut przyszłości (Renault).


Już przedfrankfurcka zapowiedź śmigaczy ze stajni Renault śmierdziała mi czymś dziwacznym... a nie powinna. Auta nie będą emitować niczego poza basowym mruczeniem, więc nie podrażnią naszych nosów, a jedynie uszy i oczy. Ale drażnić będą raczej nielicznych... Dla całej reszty będzie to futurystyczny, stylowy balsam, efektownie urozmaicający szare uliczki starego kontynentu. Szczególnie model Twizy Z.E (Zero Emission), którego przewidywana cena ma plasować się zdecydowanie w zasięgu naszych portfeli. Porywający, futurystyczny design, to spełnienie ecological-dream Al Gore'a - olśniewające wzornictwo, błyskotliwa funkcjonalność i brak rury wydechowej. Inne autka w serii ZE to znany nam już Kangoo, oraz Zoe i Fluence.

Twizy, choć wygląda na jedno-siedzeniowca, ma możliwość umieszczenia dodatkowego siedzenia w tylnej części pojazdu. Z tego, co widziałem wynika tyle, że przy dobrej woli da się upchnąć tam jedynie siedzonko dla dziecka, bo w innym wypadku ryzykowałbym chyba skrzywienie kręgosłupa u mojej dziewczyny i znajomych. W każdym razie Twizy ma 2,3 metra długości, korzysta z mocy 20KM i osiąga maksymalną prędkość około 75km/h. W sam raz na zatłoczone, jednokierunkowe uliczki Paryża, gorzej jednak jako opcja dojazdowa dla podmiejskich nomadów. Dla nich przewidziano model Zoe ZE supermini, z silnikiem o mocy 70kW, którego zasięg przekracza 160 kilometrów, ale to przecież żadne wybitne osiągi... Zoe ma jednak coś specjalnego - personalizowany interfejs komputera pokładowego, oświetlenie wnętrza dostowywujące się do Twojego nastroju i zaawansowana klimatyzacja, z opcją nawilgotniania powietrza, detoksykacji i kontroli zapachu Active Scent. Znaczna część nadwozia składać się będzie z żelu poliuretanowego, co znacznie podwyższy odporność karoserii na rozmaite, wielkomiejskie stłuczki i otarcia. Do tego Renault reklamuje stacje ekpresowej (trzyminutowej) wymiany baterii "Quickdrop", które w ciągu najbliższych lat mają pojawić się w całej UE.

Źródło: green.autoblog.com

 

piątek, 18 września 2009
Fajnie i mniej fajne dziewczyny z Frankfurt Motor Show'09

Jeszcze jeden przyjemny smaczek z tegorocznej edycji Frankfurt Motor Show. Jak wiadomo piękne auta to wciąż jedynie martwe maszyny. Co innego, gdy staje obok nich żywa i obdarzona nieprzeciętnym wdziękiem modelka... Taki obiekt pożądania to wystarczający bodziec dla mężczyzny, aby poczuł natychmiastową potrzebę chwycenia kółka, sięgnięcia po drążek i wciśnięcia gazu do dechy... I bynajmniej drogie Panie, nie jestem szowinistą;) Ale trzeba tu oddać sprawiedliwość i koniecznie dodać, że nie ma tu żadnego najmniejszego porównania z naszymi rodzimymi pięknościami!!!





Źródło: motorstv.com, autochannel

20:53, pavcio83
Link Dodaj komentarz »
Szybki przegląd najfajniejszych ConceptCars IAA

Chłopaki z moto24TV dają radę. Biegają jak szaleni, z jednej w drugą, po zatłoczonych halach Frankfurt Motor Show, filmując piękne panie, rury wydechowe i największe rodzynki tegorocznej edycji IAA. Poniżej krótki film, który daje świetny pogląd na współczesne cuda motoryzacji. To chyba najlepsza marchewka dla niezdecydowanych autofanów, którzy medytują nad opcją na nadchodzący weekend. Biedne będą tylko wasze autka, które po powrocie mogą zdecydowanie stracić w waszych oczach... zdradzone, porzucone, bez szans na ostatnie czułe słówko czy dotyk, będą odtąd karmić się nadzieją, że może zaliczą jeszcze jakiegoś zblazowanego kolekcjonera... no cóż, IAA to wyzwanie jedynie dla bezwzględnych admiratorów piękna, bez sentymentalnych skłonności. Spróbujecie?




Źródło: moto24.tv

czwartek, 17 września 2009
Na dobry początek Wiesmann Roadster MF5...

Długie oczekiwanie (oczekiwania) dobiegło końca, dziś frankfurckie International Motor Show wreszcie otworzyło prasowe wrota. Moją uwagę błyskawicznie przyciągnął pawilon piąty, gdzie swoje sportowe cacko wystawił Wiesmann. To właściwie małe dzieło sztuki - połączenie najnowszych trendów niemieckiej sztuki projektowania aut, z najszlachetniejszymi kanonami klasycznymi. Limitowany model Roadster MF5, zaprzęgnięty w 507 koni mechanicznych i 10-cylindrowy silnik BMW, będzie osiągał maksymalną prędkość 310 km/h i przyśpieszał do 100km/h w ciągu 3,9 sekundy.



Na początku 2010 roku pojawi się zaledwie 55 egzemplarzy Roadstera MF5, każdy z nich o wartości 189,500 Euro. Doskonale wyważone zawieszenie i tylny spoiler zapewniają niewiarygodną stabilność i przyczepność, nawet przy najwyższych prędkościach.

Dodatkową atrakcją stanowiska Wiesmanna jest, całkowicie otwarta dla publiczności, mini-fabryka, w której do 27 września powstanie "na żywo" kompletny model GT MF4. Proces konstrukcji możemy obejrzeć live z naszych domów, przez system kamer internetowych. Wystarczy kliknąć w poniższe okienko:)










Źródło: germancarscene.com

13:47, pavcio83
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 15 września 2009
Skuter i auto w jednym? Peugeot znalazł formułę!



BB1 to fantastyczne dziecko marki Peugeot, którego DNA łączy w sobie zarówno linię skuterów, jak i aut francuskiego producenta. Nazwa tego pojazdu odnosi nas do lat 60-tych, kiedy z maniakalnym uporem próbowano wprowadzić do seryjnej produkcji eksperymentalne rowery z silnikami spalinowymi. Od tamtej pory upłynęło prawie pięćdziesiąt lat i chyba wreszcie dane jest nam stanąć twarzą w twarz z godnym następcą tejże koncepcji. Dotknąc i pomacać te cacko, a może nawet pokręcić kółkiem, będziemy mieli szansę podczas najbliższego salonu we Frankfurcie.





"Jego matką jest skuter. Jego ojcem jest samochód", jak głosi zapowiedź francuskiego producenta na oficjalnym www. Efektem, tego na pozór niepokojącego związku, jest fantastyczne auto miejskie, którego futurystyczne wnętrze na moment nie powoli zapomnieć o genealogii jednośladowca. Wystarczy spojrzeć na kształt kierownicy i sposób w jaki aktorzy prowadzą pojazd przez miasto. To już nie jest tylko kolejny, przewidywalny konkurent Smarta, to coś więcej (np. ze względu na dwa dodatkowe siedzenia z tyłu). Na dachu zainstalowano komórki baterii słonecznych, co wygląda już na prawdziwy trend konstruktorski roku 2009 (patrz poprzedni post o Renault). Na desce rozdzielczej znajdziemy kilka niezależnych paneli lcd, których ekrany będą bądź przeźroczyste, bądź wintegrowane w białą, gumową powierzchnię, nie pozostawiając po sobie żadnego śladu po wyłączeniu silnika. Autko, według zapowiedzi Francuzów, będzie bardzo tanie i pojawi się na rynku niedługo po IAA.





Źródło: WCF

13:04, pavcio83
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 14 września 2009
Renault ujawnia cztery nowe modele elektrycznych aut przyszłości

Jeszcze kilka miesięcy temu, Renault oficjalnie poinformowało o premierze trzech nowych modeli na zbliżającym się Frankfurt Motor Show. Wszystkie z nich mają być napędzane elektrycznie, a znajdziemy wśród nich odświeżone wersje znanych Megane i Kangoo, oraz nowy concept-car EV. Wygląda jednak na to, że możemy spodziewać się, aż czterech nowych odsłon.



Nowa seria pojazdów zadebiutuje pod wspólnym szyldem - Renault Zero Emission. Wszystkie z nich możemy obejrzeć, póki co, na oficjalnie udostępnionym zdjęciu z lotu ptaka. Najbardziej intrygujący jest maleńki pojazd po lewej stronie, coś jakby połączenie skutera z autem (Renault od dawna produkuje rowery z napędem elektrycznym, zdolne rozpędzać się do ponad 40km/h). Ciekawe jest również zastosowanie maleńkich baterii słonecznych na dachu, które może znacznie obliżać prądożerność takiego autka i lekko wydłużać jego czas jazdy.

Źródło: autoblog.com

01:07, pavcio83
Link Dodaj komentarz »
środa, 09 września 2009
Nowy makijaż Volvo C30 i całkiem niezłe parametry pod maską.

To już pewne, nowy facelifting Volvo C30 rozjaśni zbliżające się IAA. Poczyniono kilkanaście modyfikacji, stanowiących kompilację concept modelu Volvo S60, oraz C70, którego premiery możemy także oczekiwać we Frankfurcie. Mamy więc lśniące, stylowe panele okalające maskę auta, większe "i jeszcze bardziej ekscytujące" logo producenta na lekko przekombinowanej maskownicy, personalizowalny tylny zderzak, którego wariant kolorystyczny będzie niezależny wobec nadwozia (pięc wersji).





Autko będzie miało ostrzejszą sterowność, dając kierowcy szybszą o 10% odpowiedź na kołach, lepsze resory i sztywniejsze amortyzatory. Pojawią się także dwie opcje kolorystyczne kół i cała gama stylowych rozwiązań dla tapicerki. Na rynku dostępne będzie pięc wariantów dieselowych, których moc wahać się będzie od 107BHP do 177BHP, oraz trzy benzynowe, od 99BHP do 227BHP. Sprzedaż rozpocznie się w 2010 roku.

Źródło: autokult.pl, technorati.com

19:51, pavcio83
Link Komentarze (2) »
Citroen C2 Supermini zdemaskowany!

Citroen wciąż nieznośnie łechce i testuje cierpliwość autoentuzjastów oczekujących na premierę nowego modelu C2 Supermini. Stosuje przy tym znany już marketing wirusowy, tym razem publikując niewyraźne, zaciemnione zdjęcia swojego dziecka w serwisie Facebook. Premiera tego rodzynka oczywiście na wrześniowym Frankfurt Motor Show, a do tego czasu, prawdopodobnie będziemy musieli zgadywać co kryje się w półmroku.



Na szczęście brytyjscy entuzjaści Photoshopa rzucili nowe światło na ukrywające się w ciemnościach cacko i opublikowali na blogu Carscoop cyfrowe przeróbki oryginału. Wygląda na to, że będziemy mieli do czynienia z pięciodrzwiowym, typowym hatchbackiem segmentu B przeznaczonym do miejskich wojaży. Warto śledzić facebook'a Citroena i czekać na jakiś ruchomy obraz, którego przejrzystość z łatwością da się "wyciągnąć" w Premiere CS. Jak tylko to dorwę, sam się biorę do roboty!

Źródło: carscoop.blogspot.com

19:40, pavcio83
Link Dodaj komentarz »
środa, 02 września 2009
Po co budować sobie dom z 3 mln klocków Lego?

A teraz coś z innej beczki... James Daniel May, znany w świecie także jako Captain Slow, a przez widzów TVN Turbo kojarzony z Jeremy'm Clarkson'em i bijącym rekordy popularności programem Top Gear, wpadł na pomysł zamieszkania w domku z klocków Lego. Na pewno większość z was śniła o czymś takim w słodkich czasach dzieciństwa, ale ten podstarzały fajans...? Plotki są takie: wiemy dobrze, że Kapitan Powolniak często przegrywa z kolegami i prawdopodobnie, w akcie desperacji, żeby wreszcie się odgryźć, założył się o baryłkę dobrej whiskey o to, że sam zbuduje cały dom z klocków i w nim zamieszka.

I wygląda na to, że tym razem wygra.



Finał projektu w najbliższą niedzielę, a dotychczas budowla wygląda imponująco. Na całość przedsięwzięcia przewidziane jest równo 3 miliony klocków. Zaraz po tym jak doczepiona zostanie ostatnia część, May wprowadzi się do środka na całe trzy dni. Tak, tak... gość będzie brał legoprysznic, robił legosiusiu i spał w legołóżku...

"Jeśli obudzę się pod stertą kloców, wtedy będę wiedział z całą pewnością, że coś niewypaliło" - lapidarnie skomentował swój performance autor w programie Top Gear.









Źródło: jalopnik.com

00:57, pavcio83
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 31 sierpnia 2009
15-minutowy klip prezentujący możliwości nowego prototypu BMW Vision EffectDynamics

BMW VISIO

Po opublikowaniu zachwycających zdjęć swojego nowego prototypu, teraz BMW pozwoliło nam na krótką chwilę porozkoszować się jego ruchomym obrazem. Może nie na tak krótką chwilę, bo długość klipu przekracza 15 minut, a to już prawie średni metraż. Nowy concept car BMW Vision to zapowiadana od dłuższego czasu, najszybsza na świecie hybryda, oparta na rozwiązaniach EffectDynamics. Osiągi porównywalne z modelem M3, a wydajność paliwowa z BMW Mini, a wszystko to zapakowane w bajkowym designie, godnym disneyowskiego świata przyszłości, który objawi się nam wraz z premierą filmu Tron: Legacy. Głównym atrybutem nowego BMW są niestandardowe i wyjątkowo wydajne rozwiązania aerodynamiczne, lekka waga, oraz nowy silnik hybrydowy, stanowiący połączenie rozwiązań typu plug-in z wydajnym, trójcylindrowym silnikiem turbo-diesel. Premiera oczywiście na wrześniowym Frankfurt Motor Show.

Oto trzyminutowy teaser opublikowany na youtube:



A tutaj link do pełnej, 15-minutowej wersji dla pasjonatów:)

13:22, pavcio83
Link Dodaj komentarz »